Analysis of the effectiveness of modern methods of increasing creativity in the group.

Петр Петрович Попов, Полина Геннадьевна Бондарева

Аннотация


The article considers a number of techniques and ways to increase creativity in a group, and presents their comparative characteristics. It reflects on the following questions: why do certain methods of increasing creativity appear to be more popular today? Which one is the most effective for working in a group? Do the methods have analogues and intersections? How are techniques developed and perfected over time? How could the method’s application impact the quality of the product of group work?

The purpose of the study is to assess the creativity of the product obtained as a result of the application of a number of modern methods of increasing creativity in the group. The objective of the research objectives is the development of a system of criteria for the creativity of the product of the working group; identification of the most effective techniques for enhancing creativity. The subject of the research is methods of increasing creativity in a group. The object of the research is the members of the working creative problems solving group. The sample consisted of students of a higher educational institution 20 - 30 years old, receiving education in the specialty "Marketologist", "Advertising specialist". The total number of participants is 30. Scientific novelty. The article presents a system of techniques for increasing the overall level of product creativity in the field of advertising communication. The applied value of the research is to determine the most effective methods of increasing creativity in the group for solving practical problems.


Ключевые слова


creativity, level of creativity, methods of increasing creativity, group.

Полный текст:

PDF

Литература


Torrance E. P. Guiding creative talent – Englewood Cliffs, W.J.: Prentice"Holl, 1964

Wilcoxon, F. (1945). Individual comparisons by ranking methods. Biometrics, 1, 80-83

Kruskal W.H., Wallis W.A. Use of ranks in one-criterion variance analysis. // Journal of the American Statistical Association. – 1952, 47 № 260. – pp. 583–621.


Ссылки

  • На текущий момент ссылки отсутствуют.



Учредитель/Издатель 

Негосударственное образовательное частное учреждение дополнительного профессионального образования "Краснодарский многопрофильный институт дополнительного образования"

Сокращенное наименование контрагента, согласно Устава - НОЧУ ДПО «КМИДО»

Литвинов Александр Михайлович 

_______________________________________________________

Литвинов Кирилл Александрович - главный редактор

Игнатович Владлен Константинович - научный редактор

Редакция журнала «Педагогика: история, перспективы / Pedagogу: history, prospects» 

350080, Россия, Краснодарский край, г. Краснодар, мкр. Пашковский, ул. Заводская, 32
Тел/факс:8 861 203 51 61

Редакция журнала:
+7 905 471 31 94 (по вопросам публикации и сотрудничества)

Редакция журнала:
E-mail: dpo18@yandex.ru (по вопросам публикации и сотрудничества)

Свидетельство о регистрации:

Номер свидетельства ЭЛ № ФС 77 - 77671 от 29.01.2020

(ФЕДЕРАЛЬНАЯ СЛУЖБА ПО НАДЗОРУ В СФЕРЕ СВЯЗИ, ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И МАССОВЫХ КОММУНИКАЦИЙ)

e-ISSN: 2686-9969 (ONLINE)


Материалы, размещенные на сайте, охраняются Законом о защите авторских прав. Публикация любых материалов этого сайта запрещена без предварительного согласования с издательством. Авторские права на размещенные на сайте научные публикации принадлежат их авторам. 

+12