Мультидисциплинарный подход в процессе выявления детской одаренности
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
https://primeminister.kz/ru/address/01092020
Adams-Byers J., Whitsell S.S., Moon S.M. Gifted students’ perceptions of the academic and social/emotional effects of homogeneous and heterogeneous grouping // Gifted Child Quarterly. 2004. Vol. 48. № 1. P. 7—20. URL: doi: 10.1177/001698620404800102
Asher S.R., McDonald K.L.The behavioral basis of acceptance, rejection, and perceived popularity.Handbook of peer interactions, relationships, and groups / Eds. K.H. Rubin, M.W. Bukowski, B. Laursen. NY: The Guilford Press, 2009. P. 232—242. URL: https://www.researchgate.net/profile/Kristina_McDonald/ publica-tion/232523645_The_behavioral_basis_of_acceptance_rejection_and_perceived_popularity/ links/0a85e534fdff69e6b0000000.pdf ( 02.05.2018). 3. Bain S.K., Bell S.M. Social self-concept, social attributions, and peer relationships in fourth, fifth, and sixth graders who are gifted compared to high achievers.Gifted Child Quarterly. 2004. Vol. 48. № 3. P. 167—178. doi:10.1177/001698620404800302
Cadenas M., Borges A. The assessment of change in social interaction through observa-tion. AcciónPsicológica. 2017. Vol. 14. № 1. P. 121—136. doi:10.5944/ap.14.1.16224
Cillessen A.H.N. Sociometric methods. Handbook of peer interactions, relationships, and groups. Eds. K.H. Rubin, M.W. Bukowski, B. Laursen. NY: The Guilford Press, 2009. P. 82—100.
Coleman L.G. The power of specialized educational environments in the development of giftedness: the need for research on social context. Journal for the Education of the Gifted. 2014. Vol. 37. №1. P. 70—80. doi: 10.1177/001698629503900307
Davis G.A, RimmS.B, SiegleD. Education of the gifted and talented. Essex (UK): Pearson, 2014. 576 p.
Eide H., Quera V., Finset A. Exploring rare patient behavior with sequential analysis: an illustration. Epidemiologia e PsichiatriaSociale. 2003. Vol. 12. № 2. P. 109—114. doi:10.1017/S1121189X00006175
Fabes R.A., Martin C.L., Hanish L.D. Children’s behaviors and interactions with peers // Handbook of peer interactions, relationships, and groups / Eds. K.H. Rubin, M.W. Bukowski, B. Laursen. NY: The Guilford Press, 2009. P. 45—62.
Hartup W.W. Critical issues and theoretical viewpoints. Handbook of peer interactions, relationships, and groups. Eds. K.H. Rubin, M.W. Bukowski, B. Laursen. NY: The Guilford Press, 2009. P. 3—20.
Ladd G.W. Trends, travails, and turning points in early research on children’s peer rela-tionships: legacies and lessons for our time? // Handbook of peer interactions, relation-ships, and groups. Eds. K.H. Rubin, M.W. Bukowski, B. Laursen. NY: The Guilford Press, 2009. P. 20—45.
Lee S-Y., Olszewski-KubiliusP., Thomson D.T. Academically gifted students’ per-ceived interpersonal competence and peer relationships. Gifted Child Quarterly. 2012. Vol. 56. № 2. P. 90—104. doi:10.1177/0016986212442568
Lince: multiplatform sport analysis software.B. Gabín [et al.]. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2012. Vol. 46. P. 4692—4694. doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.320
Lubinski D. From Terman to Today: A Century of Findings on Intellectual Precocity. Review of Educational Research. 2016. Vol. 86. № 4. P. 900—944. doi:10.3102/0034654316675476
Neihart M. Achievement. affiliation conflicts in gifted adolescents // RoeperReview. 2006. Vol. 28. № 4. P. 196—202. doi:10.1080/02783190609554364
Newcomb A.F., Bukowski M., Pattee L. Children’s peer relations: A metaanalytic re-view of popular, rejected, neglected, controversial, and average sociometric status. Psychological Bulletin. 1993. Vol. 113. № 1. P. 99—128.
Kruteckij, V.A. Psihologija matematicheskih sposobnostej shkol'nikov / V.A. Kruteckij. – M.: Prosveshhenie, 1968
Teplov, B.M. Psihologija muzykal'nyh sposobnostej/ B.M.Teplov – M.: Nauka,
Rodríguez Naveiras E. Profundo: Un instrumento para la evaluación de proceso de un programa de altas capacidades:
Robinson N.M. The social world of gifted children and youth. Handbook of giftedness inchildren: psycho-educational theory, research, and best prac-tices. Ed. S.I. Pfeiffer. NY: Springer, 2008. P. 33—51. URL: https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-0-387-74401-8.pdf (дата обра-щения: 02.05.2018).
Zen'kovskij, V.V. Problema psihicheskoj prichinnosti /V.V.Zen'kovskij. Kiev, 1914.
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
Учредитель/Издатель
Негосударственное образовательное частное учреждение дополнительного профессионального образования "Краснодарский многопрофильный институт дополнительного образования"
Сокращенное наименование контрагента, согласно Устава - НОЧУ ДПО «КМИДО»
_______________________________________________________
Литвинов Кирилл Александрович - главный редактор
Игнатович Владлен Константинович - научный редактор
Редакция журнала «Педагогика: история, перспективы (Pedagogу: history, prospects)»
350080, Россия, Краснодарский край, г. Краснодар, ул. Трамвайная, 2/6, 1-й этаж, офис №3
Тел/факс:8 861 203 51 61
+7 905 471 31 94 (по вопросам публикации и сотрудничества)
E-mail: dpo18@yandex.ru (по вопросам публикации и сотрудничества)